Telefon:     0754-242 868
Studio: str. Emanoil Porumbaru, nr. 23, sector 1, Bucuresti
email: info@purna.ro
Open/Close Menu Adresa studio: Emanoil Porumbaru, nr. 23, sect. 1, Bucuresti

La multi ani 2016! Sa ai un an prosper din toate punctele de vedere si sa il setezi din start ca fiind un an al reusitelor dincolo de orice ti-ai imaginat pana acum!

Cei mai multi dintre noi deja au inceput serviciul si timpul s-a comprimat inca odata dincolo de limita permisa, admisa, acceptata 🙂 Multi dintre noi isi doresc sa mediteze mai mult si sa gaseasca cumva un timp special pentru aceasta. Am mai scris pe blog cateva articole referitoare la meditatie si poti gasi cateva idei utile despre tipurile de meditatie conform cu tipologia personala, efectele asupra creierului si sanatatii, etc, elemente pe care nu as vrea sa le repet in acest articol. Acum insa, hai sa gasim momente ”magice” de-a lungul zilei, in care sa putem medita fara sa ne asezam special sa meditam.

Majoritatea celor care practica meditatia, stau pe cat posibil nemiscati si cu ochii inchisi, cu atentia concentrata pe ceva anume: respiratie, japa mantra, laya yoga, etc. Exista insa si tehnici de meditatie Buddhista Vipassana in mers, tocmai pentru ca atunci cand te afli in miscare este mai dificil sa te concentrezi, atentia fiind distrasa la exterior. Si totusi….noi chiar ne miscam, muncim, mergem pe strada, facem diferite actiuni, etc, in cea mai mare parte a timpului din zi. De cele mai multe ori, totul se face in sistem ”delete”, aruncand la cos atentia asupra corpului de exemplu, a ceea ce simtitm, felul in care avem distribuita greutatea corpului atunci cand stam in picioare, pozitia umerilor. Probabil ca nu ne dam seama unde este atentia indreptata atunci cand facem diferite actiuni, DACA le facem pe ”pilot automat”. Gurdjieff a creat o intreaga Scoala Spirituala si una dintre metodele de baza se numeste ”Tehnica Stopului„, care presupunea ca din timp in timp sa te opresti exact in pozitia in care esti, la un anumit semnal dat din exterior. Evident, pozitia putea fi extrem de inconfortabila, dar regula era respectata cu strictete. Aceasta aduce mai multa luciditate si constientizare a ceea ce faci mereu si mereu, in viata de zi cu zi, nu doar in momente speciale de meditatie.

Hmmm, e ceva ce iti da de gandit? Cumva simti ca te-ai rupt din conectivitatea cu tine? Ce e de facut? Cum te poate ajuta meditatia in viata de zi cu zi? Chiar te poate ajuta?

Hai sa vedem:

Asteptarea la stopuri sau in statii, pot fi momente propice pentru meditatie. Reia contactul cu intregul corp, observa cum stai pe scaunul masinii, asculta-ti bataile inimii, observa-ti respiratia si pe cat posibil nu gandi la nimic altceva, ci doar OBSERVA cu atentia din interior la exterior.

Stiai ca mintea umana nu este multi-tasking si ca atunci cand vrei sa faci mai multe lucruri deodata, apare stresul? Mintea umana este proiectata sa fie FOCUS, chiar daca asta inseamna si expansiune in mod paradoxal. Toti maestri spirituali sustin ca cele mai mari realizari supramentale sau de supra constiinta se pot obtine doar atunci cand mintea tace, este nedispersata sau cu alte cuvinte multi-tasking. Daca nu esti fan yoga si vrei ceva mai aproape de prezent, atunci studiaza Eckhart Tolle, de unde poti aplica trairea in momentul prezent. Chiar si acum cand citesti aceste randuri, in mod normal, mintea ta nu poate sta focus prea mult pe ceea ce citesti, oricat de interesant ar fi subiectul. De mici copii, am fost orientati catre exterior, privirea noastra avand ceva mai putin de 180% focus catre exterior, suntem ”impresionati” de trafic, de oameni care ne atrag atentia, de zgomote si in acest fel ne trezim ca uitam de noi insine. Folosind intelept diferite momente din zi pentru a indrepta atentia catre interior, vei descoperi ceva incredibil: iti va creste substantial capacitatea de concentrare, starea de pace interioara si vei avea mai multa energie. ”Priveste” lucrurile pe care le faci, actiunile efective, nu de la nivelul ochilor catre afara, ci din interiorul corpului tau, fii constient/a de respiratie, fa miscarile cu luare aminte. Experimenteaza asta pret de o saptamana si evalueaza personal daca poti folosi intensiv timpul tau; cel mai probabil iti vor veni idei super despre cum sa imbunatatesti procesul atentiei 🙂

Sa ai o zi excelenta!

Namaste

Dana Tupa

PURNA Yoga Academy

 

Comentarii

comentarii

Descarca gratuit

Ebook "Cai de transformare personala rapida"

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

*

© 2017 Purna - Yoga Academy | Toate drepturile rezervate
Dezvoltat de Scoala Lucianei

Follow us:           

Close