Telefon:     0754-242 868
Studio: str. Emanoil Porumbaru, nr. 23, sector 1, Bucuresti
email: info@purna.ro
Open/Close Menu Adresa studio: Emanoil Porumbaru, nr. 23, sect. 1, Bucuresti

Nu conteaza daca practici regulat yoga  ori cochetezi cu ideea unui stil de viata sanatos, sau pur si simplu iti doresti sa iei o pauza de la mesele grele si mai putin sanatoase, dar te pot asigura ca nu vei da gres in momentul in care vei introduce in viata ta, zilnic (de ce nu ?),  smoothie-uri sau sucuri proaspete din fructe si legume. Odata incluse in alimentatia zilnica iti vei reinnoi, detoxifia si energiza intreg organismul. Nu doar ca ii vei oferi corpului tau nutrientii, mineralele si antioxidantii vitali, dar i le vei oferi si intr-o forma usoara de digerat, deci le va putea asimila rapid.

Totul se va imbunatati, de la calitatea somnului, a pielii, digestia, imunitatea, dar mai ales starea interioara. Nu degeaba se spune ca esti ceea ce mananci. Motiv pentru care e de preferat un mix interesant de fructe si legume, in detrimentul unei combinatii morbide de tesuturi conjunctive si muschi ale animalelor pe care abatoarele autohtone le comercializeaza sub diverse forme si denumiri.

Pentru ca am fost rugata sa detaliez cateva dintre smoothie-urile mele preferate, mai jos se gasesc cateva retete, daca le pot numi astfel.

Smoothie-urile verzi sunt preferatele mele. Pe langa ca sunt gustoase, fructele reusind sa mascheze perfect gustul (usor neplacut) pregnant al spirulinei ori al diverselor legume sau frunze, smoothie-urile  sunt sanatate curata. Fiind usor de preparat, reprezinta micul dejun ideal, chiar si micii (sau marii, dupa caz) mofturosi ai familiei putand fi cooptati in cultivarea unui stil de viata sanatos.

Pentru ca un smoothie verde sa fie reusit, trebuie respectati cativa pasi ultra simpli: sa contina 30% frunze verzi, 30% lichide si alte ingrediente (mirodenii si superalimente) si 40% fructe/legume. Acesta este procentajul care garanteaza reusita unui SMOOTHIE.

Sa descompunem pe rand partile :

frunze verzi: kale, baby spanac, valeriana, salata, de sfecla, de telina ,de ridichi, patrunjel, menta, macris, rucola, stevie, untisor, papadie, leurda. Primele cinci sunt neutre, deci nu vor influenta gustul final al smoothie-ului, restul avand un gust pregnant, de la amarui la iute.

lichide: pentru ca smoothie-ul verde sa ramana “verde” pana la capat aleg sa nu folosesc lapte de origine animala, ci lapte vegetal (ai grija la cel de soia sau cocos din comert, majoritatea sunt pline de e-uri). Uneori, las de seara la inmuiat, caju sau  migdale, iar dimineata le pun in blender, cu apa. Tot in loc de lapte vegetal, mai poti folosi sucuri proaspete de portocale, morcov, sfecla, lamaie. Sau chiar apa. It`s up to you.

-fructe si/sau legume: capitolul acesta este vast, ne putem lasa creativitatea sa se joace, sau putem combina inteligent fructele in functie de ceea ce dorim de la smoothie-ul nostru.

Eu folosesc banane, mango, avocado, ananas, mere, pere, capsuni, caise, piersici, fructe de padure, visine, rodie, catina, mure, merisoare, goji, kaki, afine, si asa mai departe, de sezon sau congelate, castravete, tulpini de telina (apio), morcovi, rosii, etc.

Pentru a creste valoarea nutritiva a smoothie-ului am grija sa adaug de fiecare data cel putin un superaliment, iar mirodeniile sunt optionale. Folosesc spirulina, migdalele, acai, ulei de cocos, seminte de chia, de in, de canepa, unt de arahide, pudra de roscove, ghimbir, cacao, turmeric (curcuma),  lemongrass, diverse seminte germinate sau crude, nuci, miere de manuka, polen, pudra de maca, etc.

La un smoothie pentru o persoana adaug cam o lingurita dintr-un superaliment, singurele fara limita de consum fiind algele marine. Nu folosesc mai mult de 5, 6 superalimente odata, si le diversfic zilnic.

Evita zaharul daca smoothie-ul nu e atat de dulce pe cat ti-ai dorit, o lingurita de miere ar trebui sa rezolve problema. Untul de arahide e si el o optiune.

Smoothie-ul verde poate ca nu va avea mereu culoarea verde, dar nu culoarea este importanta ci faptul ca este organic. In zilele noastre, verde este sinonim cu bio, natural si organic.

  Smoothies recipes

 Dr. Oz`s fav. smoothie:

-2 căni cu frunze de spanac, 1/2 castravete, câteva frunze de ţelină, 1/2 legătură de frunze de pătrunjel, 1 legătură cu frunze de mentă, 3 morcovi, 2 mere, 1/4 portocală,  1/4 lămâie , 1/4 ananas si 1/4 apa plata alcalinizata. Se amestecă în blender toate ingredientele si se savureaza pe indelete, mai ales daca fructele/ legumele au stat la frigider.-

O varianta de smoothie detox este urmatoarea :

-1 cană (250 ml) cu apă/lapte vegetal, 1 lingură cu seminţe de in, 1 cană cu zmeură, 1 banană, 1/4 cană cu spanac, 1 lingură cu unt de migdale, 2 linguriţe cu zeamă de lămâie. Se amestecă toate ingredientele în blender.

Vitamina C boost:

-2 portocale, 1/2 pepene galben, un pumn de afine si unul de catina (congelate),1 cană cu căpşuni şi 1 roşie coapta bine. Se amestecă pana se obtine consistenta dorita.

Alte variante de smoothie-uri:

-o jumatate de castravete curatat de coaja, 1 cana de afine congelate, o cana (250 ml) lapte vegetal migdale/orez, 2 linguri seminte chia, o lingurita pudra spirulina, o lg miere organica sau induclitor stevie. Vara, adaug si 2 cuburi de gheata.

-o cana de  de fructe de padure congelate, 1/4 suc bio de merisoare, 1/2 avocado copt, 1 cana de lapte vegetal cocos/ migdale, 1 lg seminte chia, 1 lg ghimbir ras si o jumatate lingurita de turmeric.

My green monster juice:

Cand am timp, imi place sa beau dimineata, pentru a-mi alcaliniza corpul dar si pentru starea fabuloasa pe care mi-o da, minunatia asta de suc plin de vitamina c, b-uri si fier. Acest suc este minunat pentru vegetarieni care pot prelua mai greu din hrana vegetala nutrientii esentiali.

Ca tot veni vorba de vegetarieni, fiecare masa a acestora trebuie sa prezinte un echilibru perfect intre proteinele vegetale, carbohidratii si grasimile esentiale de calitate. Cei care opteaza  pentru acest stil de viata trebuie sa cunoasca foarte bine ce nevoi nutritionale au si sa substituie inteligent nutrientii de provenienta animala cu cei pe care ii pot prelua din hrana vegetala. Pe lista de to do`s ar trebui sa fie trecuta si o vizita la un nutritionist, cel putin de doua ori pe an.

Sa revenim la my green monster juice :

-o mana de kale, una de baby spanac, 4 tulpini apio (telina autohtona), 1 mar verde, o lamaie coapta, o jumatate de limeta si o legatura mare de patrunjel. Dar mare! La final adaugam o cana si jumatate de apa de cocos bio, apoi o lingurita de spirulina, una de ulei cocos bio si una de miere manuka.

Sa va fie de folos!

 

Love & light,

Ella. healthy life,body, mind.ellapix

Comentarii

comentarii

Descarca gratuit

Ebook "Cai de transformare personala rapida"

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

*

© 2017 Purna - Yoga Academy | Toate drepturile rezervate
Dezvoltat de Scoala Lucianei

Follow us:           

Close