Telefon:     0754-242 868
Studio: str. Emanoil Porumbaru, nr. 23, sector 1, Bucuresti
email: info@purna.ro
Open/Close Menu Adresa studio: Emanoil Porumbaru, nr. 23, sect. 1, Bucuresti

Flexibilitatea corpului privind pozitiile de yoga tine cont de chimia creierului si conexiunile nervoase?

Există două părți funcționale ale creierului care joacă un rol-cheie în stres. Acestea servesc funcțiilor emoției și funcției cognitive. Așadar, le numim creierul „emoțional” (amigdala și conexiunile sale și structurile mediane ale creierului anterior, inclusiv cortexul prefrontal medial) și creierul „logic” (cortexul prefrontal dorsolateral, alte părți ale cortexului prefrontal, părți ale cortexului cingular și părți ale hipocampului).

Creierul emoțional este capabil să inițieze un „răspuns de stres” prin intermediul sistemului nervos simpatetic care culminează cu adrenalina și cortizolul prin circulația noastră.

Creierul logic încearcă întotdeauna să „dezactiveze” acest răspuns de stres , de asemenea si creierul emoțional. Cu cât creierul nostru logic este mai puternic, cu atât mai bine devine să faca aceste două lucruri. Atunci când răspunsul la stres este „dezactivat”, semnalul sistemului nostru nervos parasimpatic este „pornit”. Acest semnal „relaxează” corpul. Deci, un creier logic puternic merge mână în mână cu relaxarea.

Răspunsurile la stres și semnalele „relaxante” călătoresc prin corp de-a lungul unui anumit traseu, iar părți ale acestei rute au mici „întrerupătoare” pe care le putem manipula fizic pentru a porni sau opri semnalele. Gâtul este un exemplu în care se află astfel de întrerupătoare (prin arterele carotide).

Formarea circuitului de stres

Yoga pregătește întregul circuit de stres la două niveluri. În primul rând, de fiecare dată când mentinem o poziție, rămânând foarte liniștiti pentru a ne concentra sau a încerca să ne echilibrăm, creierul nostru logic este activat. Când ne aplecăm în față, semnalul nostru de „relaxare” este pornit prin intermediul „comutatoarelor” din gât. Așadar, îndoirea și concentrarea în același timp declanșează atât creierul logic cât și semnalul de relaxare în același timp.

Îndoirea înapoi declanșează semnalul de răspuns la stres prin comutatoarele din gât. Contractarea unui mușchi declanșează, de asemenea ,semnalul de răspuns la stres. Atunci când ne aplecăm înapoi și ne contractăm mușchii în timp ce trebuie să rămânem în continuare și să ne concentrăm pe echilibrare, creierul nostru logic primeste o provocare suplimentară. Trebuie să depășească semnalul de răspuns la stres care este declanșat în aceste două moduri, înainte de a ramane în continuare să ne concentrăm în timpul unei poziții. Această rezistență „extra” pe care creierul logic trebuie să o acționeze, o „tratează” ca pe un mușchi.

Reconectarea conexiunilor nervoase

La sfârșitul unei serii de posturi yoga, creierul logic a avut un „antrenament”. Este plin de activitate. Ne simțim calmi din punct de vedere mental deoarece ne menține calmul creierului emoțional. Formarea creierului logic în acest mod pentru o lungă perioadă de timp poate duce la o reluare a conexiunilor nervoase în interiorul creierului logic. Se formează circuite noi care ne permit să găsim mai ușor controlul gândurilor. S-ar putea să ne simțim mai ușor să ne transmitem gândurile în direcția dorită și să nu „trăim” pe gânduri sau experiențe negative. Acesta este parțial motivul pentru care yoga pare să aibă un efect pozitiv asupra depresiei și a anxietății, în care bolnavii au tendința de a trăi evenimentele negative ale vieții. Legăturile mai puternice din interiorul creierului logic mențin capul în jos asupra creierului emoțional și a răspunsului la stres. Acesta este motivul pentru care yoga poate fi atât de eficienta în lupta împotriva stresului.

Lucrul cheie este de a încerca posturile de yoga care sunt structurate într-o secvență bine formulată, în care fiecare postură implică o ținută lungă. Apoi, yoga și stresul nostru vor începe să fie echilibrate.

Namaste

sursa: http://upliftconnect.com/yoga-and-stress//

Comentarii

comentarii

Descarca gratuit

Ebook "Cai de transformare personala rapida"

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

*

© 2017 Purna - Yoga Academy | Toate drepturile rezervate
Dezvoltat de Scoala Lucianei

Follow us:           

Close