Telefon:     0754-242 868
Studio: str. Emanoil Porumbaru, nr. 23, sector 1, Bucuresti
email: info@purna.ro
Open/Close Menu Adresa studio: Emanoil Porumbaru, nr. 23, sect. 1, Bucuresti

La origini, Salutul Soarelui sau Surya Namaskara a fost un ritual inchinat astrului solar, mai tarziu devenind o practica obisnuita, consacrata in practica yoghina ca exercitiu de incalzire inaintea programului de posturi corporale – Hatha Yoga. Salutul Soarelui este compus dintr-o succesiune continua a 12 miscari sau secvente neintrerupte, coordonate cu respiratia intr-un mod determinat, ce se repeta de 12 ori. 

In mod cert, pe langa efectele de incalzire a muschilor si flexibilizare a coloanei vertebrale si articulatiilor, la nivel subtil-energetic, Surya Namaskara trezeste si amplifica energia yang, solara, masculina. Atitudinea interioara a practicantului pe parcursul desfasurarii Salutului Soarelui este de evocare a astrului solar si a caracteristicilor sale: energie, caldura, lumina, veritabila ”hrana” pentru viata.

Beneficiile practicii Salutului Soarelui:

  • tonifica musculatura
  • flexibilizeaza coloana vertebrala si articulatiile
  • mareste usor ritmul cardiac, intensificand activitatea cardiaca
  • ventileaza profund plamanii si ajuta la eliminarea dioxidului de carbon
  • oxigeneaza sangele
  • modeleaza corpul si ajuta la arderea grasimilor
  • indeparteaza eficient contracturile musculare si prin urmare aduce o stare de relaxare generala a musculaturii

Contraindicatiile practicii Salutului Soarelui sunt relativ putine si in plus, in practica yoga se recomanda intotdeauna urmarirea propriilor limite impuse de corp. Asadar, sarcina dupa luna a 4-a si hernia fac parte dintre contraindicatiile stricte in practica Suryei Namaskar.

Exista desigur mai multe variante ale practicii, acestea diferind de la un sistem yoga la altul.

Iata una dintre aceste variante, cu explicatiile desfasurate:

1. Stand in picioare cu picioarele apropiate si greutatea corpului uniform repartizata pe talpi si palmele lipite una de cealalta în dreptul pieptului, ca in pozitia de rugaciune se expira profund.
2. Se 
inspira in timp ce bratele se intind catre cer iar corpul se arcuieste catre spate cat mai mult, soldurile sunt impinse inainte si gambele sunt intinse.
3. Pe
expiratie aplecam trunchiul inainte si aducem palmele la sol. Picioarele raman cu genunchii drepti.
4. Se ramane in 
retentie pe vid, se mentin palmele pe sol, piciorul stang se impinge in spate. Piciorul drept ramane in pozitia initiala, iar capul se ridica si se arcuieste catre spate.
5. Aducem apoi piciorul drept in spate si pozitionam intregul corp astfel incat in pozitia finala acesta sa arate ca un V intors. Calcaiele se apropie cat mai mult de sol, iar capul este pozitionat in directia pieptului ca si cand am privi spre ombilic. 
Inspiratie.
6. Se
expira in timp ce pastram degetele de la picioare in pozitia anterioara, aducem la sol genunchii, pieptul si barbia, astfel incat intregul corp sa arate ca un zig-zag.
7. Pe
inspiratie se lasa bazinul la sol, se ridica pieptul si capul, astfel incat intregul trunchi sa fie sprijinit pe bratele intinse perpendicular pe sol.

8. Mentinand retentie pe plin, aducem din nou talpile cu calcaiele cat mai aproape de sol si bazinul sus, in pozitia unui V intors, in timp ce capul este orientat cu barbia catre piept.
9. Pe
expiratie se impinge piciorul stang inainte, in timp ce piciorul drept ramane in spate, cu palmele sprijinite de sol si capul ridicat.
10. In
retentie pe vid se aduce si piciorul drept in fata, bazinul se ridica, genunchii se indreapta, iar capul ramane in jos astfel incat, impreuna cu trunchiul sa se apropie cat mai mult de coapse.
11. Se
inspira profund, in timp ce ce se ridica trunchiul in pozitie verticala, bratele se arcuiesc catre spate, iar bazinul se impinge in fata.
12. Pe
expiratie se revine in pozitie normala, cu palmele impreunate la piept.

Se reia secventa de alte 11 ori (total 12 executii), alternand pozitia de plecare si revenire cu piciorul drept; astfel, pozitia 1,3,5,7,9,11 se porneste si se revine cu piciorul stang, in timp ce secventa 2,4,6,8,10,12 se porneste si se revine cu piciorul drept. 

EXPIRATIE

ss 1 small

INSPIRATIE

ss 2 small

EXPIRATIE

ss 3 small

RETENTIE PE VID

ss 4 small
INSPIRATIE

ss 5 small

EXPIRATIE

ss 6 small
INSPIRATIE

ss 7 small
RETENTIE PLIN

ss 5 small
EXPIRATIE

ss 4 small
RETENTIE VID

ss 3 small
INSPIRATIE

ss 2 small
EXPIRATIE

ss 1 small

Comentarii

comentarii

Descarca gratuit

Ebook "Cai de transformare personala rapida"

© 2017 Purna - Yoga Academy | Toate drepturile rezervate
Dezvoltat de Scoala Lucianei

Follow us:           

Close