Telefon:     0754-242 868
Studio: str. Emanoil Porumbaru, nr. 23, sector 1, Bucuresti
email: info@purna.ro
Open/Close Menu Adresa studio: Emanoil Porumbaru, nr. 23, sect. 1, Bucuresti

Te-ai gandit ce inseamna daca nu un an sabatic, macar 30 zile dintr-un an petrecute doar cu tine, descoprindu-te pe tine incetul cu incetul? Timp in care sa evaluezi unde esti, unde ai vrea sa fii, sa iti rezolvi anumite lucruri ce treneaza in viata ta din lipsa de timp? Toate le poti face intr-o retragere sau retreat mai pe ”romaneste”, retreaturi de meditatie Vipassana sau de alt fel, de practica intensiva yoga, fie ca este vorba de Hatha Yoga sau de Pranayama, meditatie yoga, etc.

Yoga este eminamente RABDARE SI PRACTICA INTENSIVA si daca in trecut aspirantii si discipolii yoga stateau in ashramul maestrului sau chiar in casa acestuia, practicand si cate 8 ore pe zi, astazi gasim yoga in studiouri sau chiar sali de sport/fitness, multe dintre clasele acestora neavand nimic in comun cu yoga traditionala, exceptand pozitia corpului mentinuta pe timpi extrem de scurti.

Retreaturile isi au rostul si sensul lor intrucat adancesc, patrund si intensifica pe scurte perioade de timp de la week-enduri la 10 sau 21 zile, practica personala. Este stiut si deja experimentat de majoritatea oamenilor ca exista o perioada de tranzitie de la agitatia cotidiana, zilnica, la abilitatea si capacitatea de a practica intens si de a medita.

De fapt, ”a medita” este din ce in ce mai putin valorizat astazi, cu atat mai mult cu cat simpatizantii yoga afirma de cele mai multe ori ca, daca nu transpiri inseamna ca nu faci yoga!!! Yoga in sine nu este obositoare si nici solicitanta, yoga traditionala inseamna calm, NEMISCARE, introspectie, interiorizare, nicidecum efort fizic sportiv! Nu prea ai cum sa iti poti retrage simturile, Pratyahara, daca esti in continua miscare… Traditia spune de exemplu ca, o postura, asana este considerata a fi perfecta daca este mentinuta in nemiscare si cu concentrarea mintii pe 3 ore si 48 minute! Diferenta este cam mare de la aproape 4 ore la doar 1 minut sau mai putin, corect?

Luat pe stil modern si cu explicatii stiintifice, banala Bhujangasana, postura cobrei practicata aproximativ 5 minute, scade nivelul de cortizol, reducand astfel stresul, detensioneaza musculatura umerilor; practica zilnica a posturii Pavanamuktasana, reduce procesul de imbatranire in ritm accelerat datorita scaderii lui Vata Dosha (vezi Ayurveda), practica lui Sarvangasana pe mai mult de 9 minute inverseaza curgerea timpului pentru practicant, Paschimottanasana, favorita lui Maharshi Kartikeya, care se stie ca a trait cam 350 ani (maestrul lui Dhirendra Brahmachari), aduce vitalitate, regenereaza si este pe lista scurta a posturilor Hatha Yoga recomandate in practica zilnica, atat in Gherandha Samhita cat si in Hatha Yoga Pradipika. Si lista poate continua….

Tot in stil modern si cu statistici doveditoare, solutiile unor probleme aparent de nerezolvat, apar in momente de relaxare deplina la minim 4-5 zile de rupere fata de activitatea normala, cotidiana, intrucat creierul intra cu usurinta in unde alfa si astfel, emisfera cerebrala dreapta isi intra in rolul ei binemeritat. Ca si aplicabilitate directa, retreaturile yoga si orele de meditatie exact asta fac in prima faza: aduc undele alfa si evident faciliteaza introspectia.

Cat timp sa fie retragerile? Minim 3 zile, preferabil 7 sau 10, 21 zile sunt deja o binecuvantare! 🙂

Si daca nu putem face retrageri, macar sa alegem sa meditam zilnic la noi acasa pentru 15 minute cel putin, caci este spre beneficiul personal.

Namaste!

 

Comentarii

comentarii

Descarca gratuit

Ebook "Cai de transformare personala rapida"

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

*

© 2017 Purna - Yoga Academy | Toate drepturile rezervate
Dezvoltat de Scoala Lucianei

Follow us:           

Close