De multe ori gandim ca yoga este facuta sau destinata celor care au flexibilitate, care se pot indoi precum guma si ca noi, din pacate, nu facem parte din categoria celor care ar putea macar gandi ca de fapt yoga este destinata tuturor, de la copii la varstnici, femeilor si barbatilor.

Flexibilitatea poate fi cultivata si obtinuta prin diverse metode, incepand cu practica constanta a unor posturi yoga anume, cura cu sofran muiat in lapte cald cu miere pe timp de 40 zile, prin masaj, etc.

O modalitate mult mai simpla de obtinere a flexibilitatii, combina tehnica EFT (tehnica eliberarii emotionale) cu NLP (programare neurolongvistica) si yoga. Este adevarat ca, teoretic nu exista nici o punte de legatura intre EFT si Yoga, insa in mod cert ne putem folosi de ‘’unelte’’ aditionale, eficiente pentru obtinerea scopului propus, flexibilitatea in cazul de fata.

Detalii despre EFT se pot gasi mai jos, in articolul postat in 2 nov 2011, plus nenumarate surse pe internet.

Cum putem practic sa aplicam tehnica EFT, ce afirmatii am putea face, care sunt punctele asupra carora se actioneaza?

  1. Ne asezam in postura in care dorim sa imbunatatim flexibilitatea, sau in care nu ne simtim inca suficient de confortabil, pastrand o stare relaxata a muschilor si nefortand limitele corpului.
  2. Obiectivam zona sau zonele unde simtim presiune si disconfort marit.
  3. Pe o scala de la 0-10 (unde 0 reprezinta zona de confort, iar 10 reprezinta zona maxima de disconfort), notam unde ne aflam in faza initiala.
  4. Aplicarea tehnicii EFT:

a. Pregatirea si afirmatia: ‘’Chiar daca simt presiune in zona … si ma tem ca m-as putea rani, imi iubesc si imi accept corpul pe deplin”. Sau: ‘’Chiar daca coapsele mele sunt rigide, intentionez sa las sa plece toate emotiile negative blocate in aceasta zona”, ‘’ Desi sunt intepenit/a, si lipsit/a de flexibilitate si nu pot sta in aceasta pozitie confortabil, ma iubesc si imi iubesc corpul fara a-l judeca’’. Pentru ca afirmatia sa fie si mai eficienta, faza de pregatire include si baterea ‘’punctului Karate” – PK de la mana nedominanta cu ajutorul buricelor degetelor de la mana dominanta. Localizarea PK se afla in mijlocul carnos al exteriorului palmei. In timp ce se bate cu putere in PK, se afirma de 3 ori una din frazele de mai sus, sau alta asemanatoare, adaptata necesitatilor personale.

b. Secventa: batem de cate 7-8 ori in fiecare dintre punctele prezentate in imaginea de mai jos, rostind cu glas tare o afirmatie care sa sintetizeze ceea ce vrem sa imbunatatim, gen: ‘’flexibilitatea genunchilor’’, ‘’ flexibilitatea umerilor’’, ‘’flexibilitatea coloanei in zona lombara’’, etc. Este important sa pastram ordinea punctelor asupra carora actionam, exact ca in imaginea alaturata.

c. Gama celor 9 actiuni poate parea putin bizara, insa este exact ingredientul de acordare a creierului cu scopul de obtinut. Prin aceste actiuni se produce o echilibrare a ambelor emisfere cerebrale (partea dreapta este stimulata prin fredonarea unui cantec, in timp ce partea stanga este stimulata cand numaram. Aceste 9 actiuni se fac timp de aproximativ 10 secunde, in timp ce ciocanim in punctul Gamut (vezi imaginea). Aceste 9 actiuni sunt:

1. Inchideti ochii.

2. Deschideti ochii.

3. Priviti cat mai jos dreapta, fara sa miscati capul.

4. Priviti cat mai jos stanga, fara sa miscati capul.

5. Fara sa miscati capul, rotiti ochii in cerc de la dreapta spre stanga, ca si cum nasul v-ar fi in centrul cadranului unui ceas si ati incerca sa vedeti toate orele in ordine crescatoare.

6. La fel ca la punctul 5., doar ca rotiti ochii in sensul invers acelor de ceasornic.

7. Fredonati 2 secunde dintr-un cantec binecunoscut (exemplu: Multi Ani Traiasca!).

8. Numarati repede de la 1 la 5.

9. Fredonati iarasi 2 secunde dintr-un cantec.

d. Se reia Secventa!

e. Se evalueaza rezultatul obtinut pe o scala de la 0 -10, unde 0 reprezinta zona de confort, iar 10 zona maxima de disconfort.

f. In cazul in care se observa o imbunatatire a flexibilitatii, dar nu substantiala, reluam intregul proces, CU SINGURA DIFERENTA ca afirmatia initiala va fi usor modificata: ‘’Chiar daca INCA simt presiune in zona … si ma tem ca m-as putea rani, imi iubesc si imi accept corpul pe deplin”. Sau: ‘’Chiar daca INCA coapsele mele sunt rigide, intentionez sa las sa plece toate emotiile negative blocate in aceasta zona”, ‘’ Desi INCA sunt intepenit/a, si lipsit/a de flexibilitate si nu pot sta in aceasta pozitie confortabil, ma iubesc si imi iubesc corpul fara a-l judeca’’. Acest ‘’inca’’ da creierului semnalul ca s-a produs o imbunatatire a situatiei noastre, dar mai este de lucrat asupra ei, ceea ce creierul va face posibil.

Reluarea tehnicii EFT pe parcursul urmatoarelor zile. De regula, tehnica EFT are efecte imediate, fiind necesare maximum 2-3 procedee (cam 2 minute fiecare). De retinut ca aceasta tehnica este indicat a se aplica numai atunci cand ne aflam pe curba maxima a senzatiei de disconfort (de aceea se si face in postura in care simtim jena).

 

Descarca gratuit

Ebook "Cai de transformare personala rapida"