Telefon:     0754-242 868
Studio: str. Emanoil Porumbaru, nr. 23, sector 1, Bucuresti
email: info@purna.ro
Open/Close Menu Adresa studio: Emanoil Porumbaru, nr. 23, sect. 1, Bucuresti

In general, intreaga practica Hatha Yoga urmeaza o logica simpla a posturilor: mai intai se practica posturile in picioare, apoi cele care implica asezarea pe sol, iar in final posturile inversate.

Padahastasana este una dintre pozitiile initiale in practica Hatha Yoga dar si in Ashtanga Yoga chiar daca este denumita altfel, fiind o postura usoara, cu efecte de purificare energetica generala.

Padahastasana are mai multe variante de practica; in cartile de specialitate exista o varianta in care degetele mari ale picioarelor sunt prinse cu trei dintre degetele de la maini, insa din punct de vedere al energiei care circula prin intregul corp se va resimti in mod clar o recirculare a energiilor grele, sau negative cu care ne-am incarcat peste zi.

Este mult mai indicat sa se practice, pentru inceput, postura cu palmele direct pe sol, astfel incat sa se permita purificarea energetica, concomitent cu eliminarea reziduurilor energetice acumulate de-a lungul zilei.

Cum se practica?

Postura se porneste din pozitie verticala, cu talpile paralele si usor departate, astfel incat sa ne asigure stabilitate, mai ales daca in tmpul practicii vom inchide ochii pentru interiorizare.

Ne aplecam in fata, cu trunchiul drept, cautand sa coboram spre podea cu pieptul si nu cu capul, pana cand palmele ating podeaua.

Genunchii ar fi bine sa fie intinsi, dar daca nu reusim sa atingem podeaua fara a indoi picioarele, atunci, preferabil sa punem un suport sub palme, astfel incat sa putem mentine picioarele cat mai intinse. Important este sa nu contractam niciun muschi, pe cat posibil, astfel incat sa lasam articulatiile sa lucreze si sa se alungeasca tendoanele.

Beneficiile posturii:

  • permite o mai buna irigare a creierului cu sange, oxigen si nutrienti
  • imbunatateste digestia
  • alungeste si modeleaza coapsele
  • permite detensionarea coloanei vertebrale
  • este indicat a fi practicata de tipologia ayurvedica Vata si Pitta

Revenirea din practica posturii se face indoind genunchii si radicand trunchiul vertebra dupa vertebra, dar lasand barbia in piept pana cand ajungem in postura verticala completa.

Spor la practica!

Namaste

 

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

© 2017 Purna - Yoga | Toate drepturile rezervate
Dezvoltat de Scoala Lucianei

Follow us: