Telefon:     0754-242 868
Studio: str. Emanoil Porumbaru, nr. 23, sector 1, Bucuresti
email: info@purna.ro
Open/Close Menu Adresa studio: Emanoil Porumbaru, nr. 23, sect. 1, Bucuresti

malaSe spune: da Cezarului ce este al Cezarului! 🙂

Astfel, sistematizand pe scurt toate abordarile din practica yoga, avem:

  • Hatha Yoga ce se adreseaza in mod special pentru corpul fizic, insa si corpului energetic, emotional-mental si a celui spiritual DACA este facuta in modul traditional, cu o concentrare a mintii adecvata si in mod meditativ
  • Pranayama, ce se adreseaza in mod special corpului energetic sau a corpului pranic, dar evident si ansamblului emotii-minte
  • Dhyana sau meditatia ce se adreseaza cu precadere mintii

Majoritatea celor ce abordeaza yoga, gandesc ca de la un anumit nivel este suficient sa faci meditatie, ignorand corpul fizic; lucru pe care il vor resimti mai devreme sau mai tarziu prin degradarea sanatatii si prin imbatranirea fireasca a acestuia. Hatha Yoga, pe langa alte efecte minunate, pastreaza un corp sanatos, flexibil si armonios.

Din nefericire, putini isi doresc cu adevarat sau au tenacitatea de a aborda yoga de la A la Z si de a ajunge la stari de profunzime spirituala, meditatia prin Japa Yoga fiind una dintre caile ce actioneaza in mod direct asupra mintii si alternativa perfect adaptata omului contemporan, mereu grabit si care doreste rezultate rapide.

JAPA inseamna repetarea oricarei MANTRA sau cu alte cuvinte a unui sunet subtil, fiind o ramura importanta in yoga, pana cand se atinge starea de Samadhi sau comuniune cu Divinul/Universul/Sursa Vietii, sau cum numeste fiecare aspectele cele mai inalte ale Constiintei Cosmice.

Japa este necesara ca obisnuinta zilnica, insa trebuie dublata de o stare interioara de traire emotional devotionala, Bhakti.

Kabir spunea: ‘’Daca cineva ar rosti ‘’Rama, Rama’’ chiar si in vis, i-as face, pentru folosul sau de fiecare zi, cate o pereche de incaltari din propria mea piele”.

Beneficiile practicii Japa Yoga rezida in oprirea fluctuatiilor si purificarea mintii, starea de forta mentala, dezvolta capacitatea de introspectie, elimina teama, inertia, aduce starea de pace si liniste, bucuria, trezeste kundalini.

Exista mai multe tipuri de meditatie Japa Yoga, cele mai cunoscute fiind prin scrierea zilnica pe un caiet a unei mantre, de un anumit numar de ori si rostirea mentala a mantrei alese.

In cazul in care alegem forma de emitere mentala a mantrei, putem folosi o mala(rozariu) care sa aiba 108 boabe, care sa nu fie grele, ci confectionate din lemn usor, aceasta facandu-se zilnic, pe multipli de 108, intre 108 si 1080 de astfel de repetitii.

MANTRA pe care o vom repeta, trebuie sa fie aleasa cu grija si in conformitate cu ceea ce simtim ca ne atrage mai mult. Fie ca stim sau nu, omul rosteste in mod inconstient, zi de zi, mantra SO_HAM, de fiecare data cand respira.

O alta mantra extrem de cunoscuta este AUM. Din nefericire, stilul new-age a simplificat aceasta mantra sacra si ea a devenit, OM, pierzand insa calitatile reale ale mantrei AUM.

Iata ce spune Swami Sivananda despre mantra AUM:

“ AUM este totul. AUM este numele sau simbolul Divinului, al lui Ishvara (aspectul immanent al Divinului) sau al lui Brahman (aspectul transcendent). AUM este adevaratul tau nume; AUM cuprinde experienta plenara a fiintei in cele trei lumi.

AUM sustine toate lumile fenomenale. Din mantra AUM a fost proiectat sensul de evolutie al universului. Lumea intreaga exista in AUM si se dizolva in AUM. <A> reprezinta planul fizic; <U> reprezinta planul mintii si cel astral, lumea spiritelor inteligente, subtile si divine; iar <M> reprezinta starea de somn profund, fara vise si tot ce este necunoscut chiar si in starea de veghe, tot ce se afla dincolo de ceea ce se poate percepe cu mintea. Astfel, AUM reprezinta totul…”

Namaste

Dana Țupa

Comentarii

comentarii

Descarca gratuit

Ebook "Cai de transformare personala rapida"

© 2017 Purna - Yoga Academy | Toate drepturile rezervate
Dezvoltat de Scoala Lucianei

Follow us:           

Close