Telefon:     0754-242 868
Studio: str. Emanoil Porumbaru, nr. 23, sector 1, Bucuresti
email: info@purna.ro
Open/Close Menu Adresa studio: Emanoil Porumbaru, nr. 23, sect. 1, Bucuresti

Corpul meu nu se poate lauda cu o flexibilitate remarcanta, ba in copilarie eram chiar mai putin flexibila decat acum; iar daca mai socotim si o scolioza vesnica, plus o structura Pitta-Kapha, teoretic nu am sanse la asana remarcabile in Hatha Yoga. Imi amintesc ca la inceputul practicilor mele yoga nu reuseam sa imi ating varfurile picioarelor decat cu greu sau doar daca indoiam genunchii 🙂

Am constatat ca odata cu trecerea anilor, pe masura ce practicam Hatha Yoga si Yin Yoga, flexibilitatea se imbunatatea putand pastra o postura pe lungi perioade de timp si fara efort. Am aflat in timp anumite ”secrete” care te pot ajuta sa iti maresti flexibilitatea, insa de retinut ca exista anumite limite fizice dincolo de care orice am face nu putem trece. Iata cateva din cele pe care le cunosc:

  1. Practica si iar practica Hatha Yoga! Multi dintre yoghini, odata ce avanseaza in tainele practicilor ezoterice considera ca este mai valoros sa faci meditatie sau alte tehnici avansate ce nu tin de posturile corporale, Hatha Yoga fiind mai mult pentru incepatori. Da Cezarului ce este al Cezarului si ai convingerea ca Hatha Yoga este o practica importanta pentru corp! Flexibilitatea acestuia si in special a coloanei inseamna nici mai mult nici mai putin TINERETE! Cercetarile stiintifice demonstreaza ca orice ”stresare” usoara a articulatiilor produce un flux de Acid Hialuronic in zona sau zonele respective, acesta fiind recunoscut pentru efectul anti-aging.
  2. Nu forta peste limitele actuale! Am avut studenti care trageau realmente de corp, dincolo de limita unui usor disconfort, stand crispati in posturi, cu muschii rigizi si nerelaxati, evident fara a se putea concentra sau interioriza datorita durerii provocate de pozita in care erau asezati, gresit fiind in concurenta cu ei insisi. Nu uita ca flexibilitatea vine cu practica consecventa, iar daca nu ai disponibilitate pentru practica individuala, atunci alege sa o faci in grup la diverse studiouri yoga. Inca ceva de luat in considerare: fiecare om are o structura anatomica personala si nu toti putem practica la fel de frumos aceleasi posturi datorita scheletului din dotare…
  3. Este normal si natural sa iti depasesti cercul de confort, sa depasesti limitele, insa doar atunci cand te relaxezi si te interiorizezi, cand practici mai mult de 3 minute o postura, poti obtine o flexibilizare rapida a articulatiilor. Deloc intamplator, practica Yin Yoga se face stand un minim de 4-5 minute in fiecare postura, Hatha Yoga traditionala mergand pana la 10 minute sau mai mult, functie de timpul disponibil.
  4. Alege intotdeauna sa practici alternativ o postura cu o contrapostura, gen: Bhujangasana (Cobra) cu Paschimottanasana (postura Vestului), astfel incat sa reduci stresul cauzat articulatiilor si coloanei intr-una din posturile solicitante.
  5. Practica constant Marjariasana (postura pisicii) pentru flexibilitatea coloanei
  6. Ai rabdare cu tine! Nimic nu se construieste peste noapte si pentru orice exista un timp de ”crestere”. Ai incredere si evalueaza in mod obiectiv din 2 in 2 luni progresele facute, daca si practici constant, evident.
  7. Practica EFT pentru imbunatatirea flexibilitatii pe fiecare postura. Vom reveni zilele urmatoare cu un articol dedicat acestui subiect, deci fii pe receptie!
  8. Trimite respiratia in mod constient in zonele unde simti tensiuni, generand relaxare.
  9. Adopta o dieta cat mai alcalina si detoxifica-te! O dieta acida genereaza o multime de neajunsuri, de la lipsa energiei si vitalitatii, pana la boli grave. Evita mancaruri procesate pe cat posibil, carnea, lactatele, dulciurile, fainoasele. De preferat fructele, legumele si mai ales salatele. Nu uita sa bei apa suficienta pentru a ajuta la eliminarea toxinelor. In medie 2,5-3 litri pe zi sunt suficienti. Obisnuieste-te sa bei zilnic ”coctailuri” cu continut ridicat de clorofila: suc din iarba de grau verde, ovaz, orz, lucerna (Alfalfa), in amestec cu apa, lamaie si putina miere.
  10. Foloseste suplimente care iti pot mari flexibilitatea. Nu este nimic gresit daca te ajuta, sunt produse naturale si compatibile cu starea sanatatii tale. Unul la care ma gandesc acum este Eucommia, cunoscut si folosit in traditia chineza pentru dureri de spate si genunchi, acesta facand sa creasca productia de colagen, regasit in piele, tendoane si ligamente. Este important de retinut ca Eucommia scade tensiunea sanguina, deci sfatuieste-te si cu medicul inainte a o folosi!

Namaste!

Dana Tupa

Pentru a respecta Legea Drepturilor de Autor (Legea 8/1996), preluarea acestui articol total sau partial se va face cu link direct catre aceasta pagina, pastrand astfel sursa de provenienta. Orice preluare neautorizata reprezinta o incalcare a drepturior de autor!

Comentarii

comentarii

Descarca gratuit

Ebook "Cai de transformare personala rapida"

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

*

© 2017 Purna - Yoga Academy | Toate drepturile rezervate
Dezvoltat de Scoala Lucianei

Follow us:           

Close